25.2.11

Kızarmış Baharatlı Muzlar


Gözümün önünde kızarmış baharatlı muzlar dansederek uyandım bu sabah. O ne derseniz, o adı kelewele olan bir Gana yemeği.  Tam olarak muz değil aslında muz ailesinden gelen plaintain’den yapılıyor, küçük karelere kesiyorlar baharatlara bulayıp bol yağda kızartıyorlar. Tarif isteyen olursa mail atsın hemen yazarım. Tabii ki hafif rejim yemeği değil ama zaten o dediğinizden Afrika’da bulunmuyor.

Afrika’ya giderken her Türk gibi “eyvah ne yiycem patlıcan var mıdır acaba orda” derdine düştüm diyemem çünkü ben herşeyi yerim hiç de gözünün yaşına bakmam. Hatta pislik sokak köftesi, lahmacunu olsun daha da istahla yerim. Yine de tabii ilk birkaç Afrika restaurant denemesi hazin bitti ne yediğimizden hiçbirşey anlamadık, mikropları viskiyle öldürme yöntemine başvurduk ki en cillop yöntemdir bence, karnımızı yer fıstığıyla doyurduk mecburen vs. O amatör günlerimde “D”nin
etkisi altında kalıp “iyk afrika yemekleri çok iğrenç” falan da dedim itiraf ediyorum. “D” yemek konusunda tutucudur. Avrupalı kafası tabii mantıya nasıl yoğurt döküp yediğimizi anlamadığı için mantı sevmez düşünün durumun vehametini. Ama mücver çok sever bak mesela bir de sigara böreği bir de anneannemin poğaçası kızmayın yani yoğurtsuz bütün Türk yemeklerini sever. Neyse lafı dağıttık toplayalım.
Fakat ne zaman ki spor salonumda Ganalı arkadaşlar edindim gözlerim açıldı, hayatın ve Gana mutfağının gerçekleriyle tanıştım arkadaşlar. Meğer Gana yemeklerinin de evde yapılanını yemek gerekiyormuş, evde yapılmayanları bir halta benzemiyormuş (sokak köftesini tenzi ederim). Tabii arkadaşlarım ugradıgım mutasyonla içimden nasıl bir canavar çıktığını görünce sonradan pişman oldular ama artık çok geçti. Haftada bir arsız kedi gibi “sizin evde bugün ne yemek var”diye arkadaşlarıma yapıştım sonra da abartıp da kendi kendime artık utanman gerek insan kişisi dediğim zamanlarda da Vida’ya yaptırdım. Otur öğren kendin yap derseniz de kolaysa siz yapın tamam mı?
Gana yemekleri çok uzun sure pişiriliyor ve de çok incik cıncık kesmek doğramak malzeme karıştırmak gerektiriyor. Ve de çok acı oluyor ama gözünden burnundan ateşler fışkırıyor yerken ama öyle böyle çin işkencesi çeke çeke yiyor insan yine de.
Işin tuhaf tarafı biz en güzel sushileri, en yumuşacık etleri de Afrika’da yedik. Et konusunda bazı şüphelerim var yine de. O etler neden hep restaurantlarda yumuşacık da evde pişirince beton dökmüş gibi. Gana’da bir Mısırlı kasabım vardı adı Ibrahim. Mısırlı kasaptan et alınır mıymış demeyin arkadaşlar Accra’nın en temiz kasabı Ibrahimdir. Üstelik her gidişimizde gazoz da ikram ediyordu. Ve de Ibrahim’e yapacağım yemeğin resmini gösteriyordum o da bana ona göre et veriyordu. Ama onun etleri bile kazık gibiydi. Hayvancıkların besleneceği ot, bağ, bahçe yok napsın gariplerim. “Dana
bu dana hımmmm süt danası çok super
” diye bize kedi eti falan yedirmiş olabilirler Hint restaurantında. Hayatta bazı şeyleri bilmemek daha iyi sanırım.
Bir de tabii ev yemeklerinin bir diğer avantajı hijyen meselesi ki Afrika’da yaşayınca hijyen meselesi hayat memat meselesi. Uğur Dündar gelse mesleği bırakır inzivaya çekilirdi üzüntüden öyle söyliyim. Onun için restaurantların mutfak kısmını da görmemek yemek yiyebilmek için çok isabetli bir hareket. Yalnız 5 senede hiçbir restaurantta hastalanmadık ama 2 defa ev misafirliğinde hem de çok titiz
arkadaslarımızın evinde öyle hastalandık ki kolera olduk sandık onun için elalemin mutfağına da çamur atmıyim.
Neyse ben Afrika mahallesine gidip plaintain aramaya karar verdim kendime kelewele yapmak için. Size iyi haftasonlar.
Plaintain'in pismemis hali

2 comments:

  1. Gana, Paris...
    Dur bakali neler olucek?
    :))
    Tanıştığımıza sevindim, bu gece okuyacak ne çok yazı var bana!
    :)

    ReplyDelete
  2. Xavi Gerad Jude Am. Aiicco Sigorta plc temsilcisi. Biz 3% geri ödeme oraninda kredi sunuyoruz. Bu (CEO) e-posta adresine bizimle irtibata ilgilenen varsa: xavigeradloanfirm@yahoo.com
    Sadece Aiicco sigorta plc izin alir 20 yas üzeri edin.
    Bireysel Krediler Yatirim.
    Isletme Kredileri Yatirim.
    Konsolidasyon Kredi.
    Insaat Krediler.
    Bir veya ödeme yasindaki seçin.
    Plan kapsaminda aylik ve yillik ödemeler arasinda seçim yapin.
    Esnek kredi kosullari.
    Yil 5000 8000.000.00 Euro kadar kredi yok.
    Firmamiz Güvenilir, Verimli, hizli ve dinamik bir islemdir. Bize bugün.SR GERAD JUDE Yatirim plc: Yanitlar Isim gönderilmesi gerekmektedir. E-posta: xavigeradloanfirm@yahoo.com

    ReplyDelete