17.2.11

Aman Geç Kalma Erken Gel

Bende biraz obsesif kompulsiflik var dediydim ya daha ilkokul yaşımdan itibaren her yere 10 dakika erken giderim (burada size iyimser bir süre verdim beni ruh hastası sanmayın diye yoksa bildiğiniz 45 dakika erken gidiyorum her yere). Ve tabii bunun doğal sonucu olarak ömrüm rahat arkadaşlarımı beklemekle geçiyor. Rahat insanlara gıcık oluyorum anladınız mı? Hepiniz de beni bulup arkadaş oluyorsunuz, komplo teorisi misiniz nesiniz beni çıldırtmak için? Ömrüm tükendi diyorum ya ömrüm sizi bekleye bekleye. (ve içimden bir canavar çıkar)
Bunun için Isviçre benim için cennetti. Zaten buraya yazıp durdukça kendimi sorgular oldum neden Isviçre’den taşınmışız ki biz, tam benim doğal yaşama alanımmış halbuki. Isviçre’de saat 15’te buluşulacaksa saat tam 15 :00 da herkes orada hatta eğer  5 Haziran 2012 saat 15 :00 dediysek yine herkes orada. Gitmeden önce manyak gibi unutucaklarından emin olduğunuz zuzaylı arkadaşlarınızı aramanız, hatırlatmalar göndermeniz falan gerekmiyor. O tarihten önce 5 yıldır o insanlarla görüşmüyor da olsanız o tarihte herkes orada. Bizde gelecek hafta için bile plan yapamayız. « Haftaya Perşembe kesin buluşuyoruz o zaman süper bebisim tamam » denilir, haftaya Perşembe olur zaten görüşme saati de ve yeri de kararlaştırılmamıştır da oldu da kararlaştırıldıysa da 1 saat önce kimse kimseyi aramamışsa kimse o görüşmeye gitmez. Sonra da « aaaa ama bak haftaya artık kesin görüşüyoruz çok özledim cicim » özlediysen görüşsene be ne boşuna vırvır yapıyorsun. (bugün biraz asabiyim ben belli oluyor mu?)
« D » benim için "isviçrelilerden daha Isviçrelisin, dünyaya gönderilirken küçük bir koordine hatası olmuş aslında otobüs 25 sn geciktiği zaman otobüs işletmesine şikayet mektubu gönderen bir Isviçreli olarak doğmalıymışsın" diyor. Kabul ediyorum ben yorucu bir insan olabiliyorum. Bütün çantalarımdan takvimler, excel sheetler, to do listler çıkıyor falan. Benim bavul yapma excel sheetim var ama siz şimdi beni iyice deli zannedeceksiniz onun için detay vermiyorum.
Neyse işte bu kafayla Afrika’ya taşınınca dünyam şaştı, feleğim döndü tabii. Afrika’da “geldiğim zaman gelirim” zaman birimiyle yaşıyor çünkü insanlar. Evinize misafir çağırıyorsunuz, herşey son dakikada pişmiş olacak, misafirler gelince sıcak kanapeler, onlar bitince oda sıcaklığında başlangıç sonra da tam kıvamında balık mesela. O gelemeyesice misafirler saat 20’deki yemeğe saat 22:30’da geldikleri için milföyler kuru, başlangıç buz gibi, et de pişmekten takır takır. Veya siz misafirliğe davetlisiniz. “D”nin zoruyla “fashionably late” gitmişsiniz ama evsahibi kapıyı pijamalarıyla kafasını kaşıyarak açıyor “aaa siz geldiniz mi biz de yeni uyanmıştık” nasıl ya nerden uyanmıstınız!!!
Spor salonumda bir kızlar grubum vardı. Kocalarının ne iş yaptığını bilmemeniz kendi can güvenliğiniz için daha iyi olabilecek bir “elit Afrikalı grubu”. Millet açlıktan geberirken ve ülkede yol yokken aston martinleri falan var bunların. Neyse bu grupla ayda bir falan kızlar gecesi yapılıyor. Saat 20’de restaurantta buluşulacak, ben de kendimce Afrika’da yaşaya yaşaya cool bir insan olduğumdan dolayı saat 21’de gidiyorum yemeğe. Ama bu ablaların en erken geleni saat 23:30da geliyor. Neyse bu grubun en ihtişamlı (ve tabii en şaibeli üyesi, Hermes Birkin çantaları renk renk, boy boy) bir sevgililer günü partisi yapacağını duyurdu. Yalnız olay haftaiçine geliyor ertesi gün de iş, okul mokul var "lütfen erken gelelim vaktinde buluşalım" dedi kendisi valla bak hepimize. Ben de sorumlu bir insan olarak bunu ciddiye aldım. Saat 19’daki partiye saat 19’da gittim.
Saat 20’de dekorasyoncular geldi, 20:30 da barmen geldi. Tek başıma ezik ezik oturduğum için bana şampanya ikram etti bu arada ben de bari işin ucundan tutayım diye dekorasyonculara yardım etmeye başladım, saat 21:00de catering şirketi geldi. O noktada dekorasyoncularla ben yorulduğumuz için büfeden birşeyler atıştırmaya başladık, barmen bize yeni bir şampanya şişesi açtı. Saat 22:00’de partinin evsahibinin herkes için aldığı hediyeleri taşıyan bir kamyonet geldi, kamyonet şöförü de bize katıldı. Saat 23:30’da evsahibi ve ilk misafirler kapıdan girdiğinde ben, dekorasyoncular, barmen, cateringci abla ve kamyonet şoförü sarhoştuk ve çok güzel bir parti kutlamıştık kendi aramızda, hediyelerimizi de alıp dağıldık çünkü artık uykum gelmişti ve asıl partiyi hiç görmedim.
Simdi burada Paris’te saat 9’da geleceğini söyleyen teknik servis elemanını bekliyorum ve saat 11:30 ve Isviçre ben senin ayağının altını öpeyim be.

2 comments:

  1. Xavi Gerad Jude Am. Aiicco Sigorta plc temsilcisi. Biz 3% geri ödeme oraninda kredi sunuyoruz. Bu (CEO) e-posta adresine bizimle irtibata ilgilenen varsa: xavigeradloanfirm@yahoo.com
    Sadece Aiicco sigorta plc izin alir 20 yas üzeri edin.
    Bireysel Krediler Yatirim.
    Isletme Kredileri Yatirim.
    Konsolidasyon Kredi.
    Insaat Krediler.
    Bir veya ödeme yasindaki seçin.
    Plan kapsaminda aylik ve yillik ödemeler arasinda seçim yapin.
    Esnek kredi kosullari.
    Yil 5000 8000.000.00 Euro kadar kredi yok.
    Firmamiz Güvenilir, Verimli, hizli ve dinamik bir islemdir. Bize bugün.SR GERAD JUDE Yatirim plc: Yanitlar Isim gönderilmesi gerekmektedir. E-posta: xavigeradloanfirm@yahoo.com

    ReplyDelete
  2. İş Planlama, Ticari ve Kalkınma Finansmanı, Mülkler ve İpotekler, Borç Konsolidasyon Kredileri, Ticari Krediler, Özel krediler, Bireyler, şirketler ve kurumsal kuruluşlar için yıllık düşük faiz oranına sahip Konut Yeniden Finansman Kredileri gibi geniş bir yelpazede finansal hizmetler sunuyoruz. Genel Kredi programımızla aileniz için en iyisini alın ve hayallerinizdeki eve sahip olun. İlgilenen adayların bizimle iletişime geçmesi gerekir
    Yalnızca WhatsApp: {+ 44} 7480 729811
    Tel .... {+ 44} 7480 729811
    E-posta: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    ReplyDelete