12.3.12

Uçakta Uyuyamama sorunsalı

Not 1: bu yazı dün uçakta yazılmış olup şu an Waikiki beach'de bulduğum beleş internet sayesinde post edilmektedir
Not 2: bkz not 1 plajda olduğumdan dolayı görsel mörsel yok

Optimal uyuma şartları sağlanmadan uyuyamayan bir insanım ve uzun uçuşlu yolculuklarda bu kötü alışkanlığım yüzünden çekmişliğim çoktur. Optimal uyuma şartları demek karanlık ortam, tam sessizlik, yatay durum ve kesinlikle kendi yastığım. Hal böyleyken şu an itibariyle 11 saatlik bir uçuşta solumda fosur fosur uyuyan D ile sağımda fosur fosur uyuyan bir Çİnli arasında orta koltukta hapsoldum kaldım. O kadar sıkıldım ki D'den geçtim çinli uyansa da iki lafın belini kırsak diye bekliyorum ama bana mısın demiyor. Arada bir kıpırdanıyorum da hani daracık alan birinden biri rahatsız olur uyanır diye ama ne uyumaksa uyuşturulmuş gibiler. Yavru köpekler gibi gözümü dikip 10 dakika kıpırdamadan bakmayı da denedim ama ı-ıh başarısız. Hayır bir de tuvalete gitmem lazım ama öyle üstünden atlayacak kadar da samimiyet kurmadım çinli koltuk komşumla. Uyumadan önce hello hello o kadar yani.

Bu bana hep olur. Balayımızdan dönerken 2 kitap, 2 film, 2 şişe de şarap bitirmiş yine de gözümü kapatamamıştım sonunda hosteslere siz gidin uyuyun ben yolculara göz kulak olurum demiştim. Gitmediler ama sağolsunlar beni de muhabbetlerine dahil ettiler. Düşün artık D'deki ne uykusuysa belli değil yeni evli karısı balayı dönüşü paraşütle yolun yarısında inse haberi olmayacak.

Gana'dan Avrupa'ya uçuşlar hep akşam 22'den sonra kalkardı. Bütün gece uç uç sabah 5'te Amsterdam'a in, baharı bekleyen çiçekler gibi taptazesin! Gözler göz olmaktan çıkmış coğrafi atlastaki akarsular gibi kırmızı damarlar belirmiş, saçın bir tutamı yerde bir tutamı gökte, cilt kurumuş pulpul 2 saat daha uçsan yasadışı timsah ticareti sanabilirler, bir de tropik iklimden binmişsin parmakarası terliklerinle iner ayağına çorap da geçirdin mi varma artık görüntünün göz zevki üzerindeki kalıcı hasarlarına.

Bir de her uçuşta mı insanın yanına bir african mama düşer. Afrika'da et ve but bir zenginlik ölçüsü olduğu için kilo alma konusunda limiti ne kadar yukarı çekebilirsen o kadar makbul. İşte o limiti bayağı bir genişletmiş popüler teyzeler hep benim yanıma düşer artık başları omuzumda döne döne uyurlardı.

Bu defa en azından sol komşum ufak tefek, D de fit bir insan ama uyansınlar artık yahu el insaf biz de insan evladıyız, 2 muhabbet edeydik iyiydi be

No comments:

Post a Comment