20.1.14

Anneleri ve Öğretmenleri Bilirsin İşte

- Pini, bu bana gönderdiğin hayvanlı eldiven dinazor mu yoksa köpekbalığı mı? diyor, telefona cevap verir vermez.

Arkadan annesinin sesi geliyor : “hani önce teşekkür edecektin”

- Şey, annem teşekkür etmem gerektiğini hatırlattı diyor.

-Teşekkür etmene gerek yok, hayvanları çok sevdiğini biliyorum görünce mutlaka beğeneceğini düşünmüştüm diyorum.

İçini çekiyor ve
-Anneleri bilirsin işte diyor

-Bilirim tabii diyorum.

-Yarın eldivenlerimi anaokuluna götürebilirim onun için tam olarak ne hayvanı olduklarını bilmeliyim diyor.

-Köpekbalığı onlar diyorum, hani Gana’daki büyük denizde olanlardan.

-Ona okyanus deniyor Pini, diyor.

Sen çok küçükken Danimarka’daki gölle Gana’daki okyanusu böyle ayırıyordun dersem sevimsiz ve modası geçmiş bir yetişkin olacağım, onun için;
-teşekkür ederim bu bilgi için. diyorum

Benim okyanusu tanımıyor olmama takılmadan devam ediyor:
-Bence bu bir dinazor çünkü eğer köpekbalığı olsaydı sırtında bir tane çıkıntı olurdu, ama bunun tam 3 tane var diyor.

-Dinazorlar konusuna çok hakim değilim ama sen öyle diyorsan belki de haklısındır. Arkadaşlarına mı göstereceksin eldivenleri?

-Evet ama sadece yarın yapabilirim bunu çünkü cuma günleri anaokuluna evden bir eşya getirmemiz serbest, ama o eşya ipad veya nintendo olmamalı.

-Neden böyle peki diyorum?

Tekrar içini çekiyor, 
-öğretmenleri bilirsin işte diyor.

-Biz de senin yaşlarındayken okula oyuncaklarımızı götürürdük diyorum

-Sizin okulda ipad serbest miydi? diyor

-Ben küçükken ipad yoktu diyorum

-Peki çizgi filmleri sadece dvd’den mi seyrediyordunuz yani diyor

-Ben küçükken dvd de yoktu diyorum

Telefonun ucunda bir sessizlik oluyor. Yüz yüze olsaydık tek kaşını havaya kaldırıp şüpheyle yüzüme bakacağından eminim. 
-Bence babana söyleseydin ve arkadaşlarınla iyi geçinseydin sana alırdı ipad diyor. Belki de yaramazlık yapmışsındır diye de esrar perdesine kendince çok mantıklı bir çözüm getiriyor. 

Arkadaşlığımızın devamı için siyah beyaz TV’dan bahsetmemeye karar veriyorum.

-Biliyor musun bunlar sadece eldiven değil, aynı zamanda yastık ve çorap da olabiliyorlar, ben dün akşam onlarla uyudum diyor.


4 yaşındaki küçük arkadaşıma Nepal’de örülmüş bir çift köpekbalıklı/dinazorlu eldiven gönderdiğim için mutlu kapatıyorum telefonu.

No comments:

Post a Comment